לראות, לשמוע, לטעום, לחוות ולקנות
  מה למה
מה למה
יום א', ה’ בסיון תשפ”א
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
יערה בוחניק, רכזת תחום שיאצו בכללית רפואה משלימה על תרגילי שיאצו לגיל השלישי לחיזוק היציבה
23:23 (13/07/20) נאוה וינגרטן
תגיות: שיאצו בגיל השלישי, תרגילי שיאצו לחיזוק היציבה, תרגילי שיאצו לגיל השלישי, יערה בוחניק, רפואה משלימה לגיל השלישי, כללית רפואה משלימה

לפני שיחליטו שוב לסגור את הקשישים, לטובתם כמובן, כדאי לעזור להם באמת, לעודד אותם לפעילות, לתרגל לחזק את היציבה, כי אין כמו פעילות לבריאות הגוף והנפש. בתרגילי השיאצו הבאים, אין קושי ואין עומס. הקפידו על ההוראות, ותרגישו את השנוי. ככל שמזדקנים מערכות הגוף שלנו הולכות ונשחקות, השרירים החלשים של הגוף גורמים לחוסר שיווי משקל וכתוצאה מזה נפילות בבית או ברחוב הן גורם שכיח לפציעה אצל קשישים. ריבוי הנפילות גורם הרבה פעמים לחוסר ביטחון ולהפסקת פעילות ותלות בגורמים נוספים, מתוך הפחד לאבד שיווי משקל וליפול. נפילה בגיל השלישי יכולה להיות מאוד משמעותית לכן, מומלץ לעשות כמה שניתן על מנת להפחית את הסיכוי ליפול. אחת השיטות המסייעת לשיפור היציבות היא השיאצו, טכניקת טיפול יפנית המתבססת על תורת הרפואה הסינית בשילוב טכניקות מערביות. תרגילי השיאצו מסייעים לשיפור היציבות ולשמירה על שיווי המשקל. להלן מספר תרגילים שנתנה לנו יערה בוחניק, רכזת תחום שיאצו בכללית רפואה משלימה, אותם ניתן לעשות בבית אך בשל החשש מחוסר שיווי משקל קיימת עדיפות לעשות את התרגילים בישיבה או בסמיכות לקיר תומך בעת הצורך. הקפידו על שימוש בכיסא יציב ולשבת עם כפות רגליים יציבות על הקרע בפיסוק קל. יערה בוחניק רכזת תחום שיאצו של הכללית רפואה משלימה משתפת ב-6 תרגילים מומלצים לחיזוק היציבה ומתאימים לגיל השלישי; 1. ישיבה על קצה הכיסא הנפת הידיים לצדדים תוך הטיית כף היד כלפי חוץ או רק האצבע כלפי חוץ. 2. ביצוע תפנית של הגב עם הידיים לצדדים כל פעם לצד אחר. 3. הטיית הגב כלפי מטה עם ניסיון לגעת עם קצות האצבעות ברצפה. 4. הרמת הידיים למעלה וביצוע הטיית הגב קדימה 5. הנחת יד ימין בין הרגליים וסיבוב הגב שמאלה וההפך יד שמאל בין הרגליים וסיבוב ימינה. 6. הנפת הידיים קדמה ושילב האצבעות וביצוע מתיחה. תרגילים נוספים בעמידה: 1. הרמת יד ימין באוויר יד שמאל ישרה ומושכת מטה לכיוון הברך לבצע לשני הצדדיים. 2. הושטת רגל קדימה מהרמת הבוהן כלפי מעלה. 3. הושטת הרגל אחורה מהפניית הבוהן כלפי מטה. צילום: יח"צ

 
תרגיל 2תרגיל 3תרגיל 4תרגיל 5
תרגיל 6
 
בילוי
ספרים
צרכנות
ילדים ונוער
תיירות אירוח וטיולים
אופנה
אנשים טובים באמצע הדרך
מבצעים
עצות ולא מהשרוול
מי ומה..מה חדש?