לראות, לשמוע, לטעום, לחוות ולקנות
  מה למה
מה למה
יום א', ה’ בסיון תשפ”א
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
על "יחסים, זוגיות, שינה וכל מה שביניהם" כי כידוע, חוסר שינה או שינה לא רגועה, משפיעים על מצב הרוח, על רמות הרגישות והפגיעות, רמת הסובלנות, על הפניות להיות לתפקד ולהכיל את האחר, על הזיכרון ועל יכולת ההתרכזות, על מהירות ואיכות התגובה, על מערכת החיסון ויכולת ההתמודדות של הגוף עם מחלות, ועוד אינספור דברים..
09:38 (18/06/19) נאוה וינגרטן
תגיות: "יחסים, זוגיות, שינה ומה שביניהם", מיה שטיינהרדט זיו, עצות לזוגיות ושינה, מה משפיע על השינה?, הקשר בין שינה וזוגיות?, פולירון

בהשקת חנות פולירון למזרנים האיכותיים מול קניון איילון, מזרנים כחול לבן, המגיעים מקבוץ זיקים, הוזמנו לשמוע את מיה שטיינהרדט זיו, בעלת MamaMaya מומחית בהורות, זוגיות ושינה. כולנו יודעים שמומלץ לכל אדם בוגר לישון 8 שעות שינה בלילה, באופן קבוע. כמובן שלכולנו יש לילות ארוכים יותר של שינה טובה, אך כמות הלילות הקצרים מ-8 שעות היא רבה הרבה יותר. רובנו מרבים להסתובב ולגרור חוסר שינה שמצטבר, בניגוד לשינה מרובה שאיננה מצטברת. אז על מה משפיע חוסר השינה שלנו? על הכל! על מצב הרוח, על שמחת החיים, על רמות הרגישות והפגיעות, רמת הסובלנות, על הזיכרון ועל יכולת ההתרכזות, , על מערכת החיסון ויכולת ההתמודדות של הגוף עם מחלות, על רמות החרדה והשקט הנפשי. בנוסף, חוסר שינה עלול לגרום לרגזנות, קוצר רוח, וחוסר סובלנות לבן הזוג ולסביבה. שאלו הם הסיבות העיקריות לסכסוכים בין אוהבים ולמאבקי כוחות. שינה היא מנוחה כללית, בזמן השינה פועלות רק המערכות הנדרשות לפעילות מינימלית של הגוף, ובשינה מתחדשות כל המערכות הסמויות והגלויות לעין ביניהם מערכת העיכול שאחראית על חילוף החומרים וחיונית לתפקוד הבריא והתקין של גופנו. גם מערכות הנשימה עובדת בנינוחות, מערכת העור מתחדשת ומגלידים פצעים וחתכים. בעיות זיכרון וירידה ביכולת התפקודית: בזמן השינה מערכת עיבוד המידע עובדת בשיאה, המוח מבצע עיבוד ושכלול של הפעולות שביצענו במהלך היום, עיבוד מחשבות וזיכרונות לטווח קצר ולטווח ארוך. פגיעה במערכת החיסון וביכולת ההתמודדות עם מחלות: בזמן השינה מערכת החיסון ויכולת ההתמודדות של הגוף עם מחלות נמצאים בשיאם. בשינה מופרש הורמון המלטונין: מכונה הורמון החושך או הורמון השינה משום שתפקידו המרכזי הוא לווסת את מחזור הערות והשינה של בני האדם תוך כדי גרימה לתחושת נמנום והורדת הטמפרטורה של הגוף. הוא מופרש בדם ורמתו משתנה לאורך מחזור היום ובכך הוא בעצם משמש כסמן הפיזיולוגי לאיברי הגוף את מצב המחזור היממתי שחשוב לתפקוד מערכות ביולוגיות שונות. עיקר ההפרשה של הורמון המלטונין היא משעת שקיעת החמה ועד 00:00 בלילה בערך, בין 00:00-02:00 נמשכת הפרשת המלטונין אבל בכמות נמוכה יותר. ייצור רמות המלטונין מושפע לרעה מחשיפה לאור ומוטב בעת חשיכה. בשינה מווסתת הפרשת הורמון האדרנלין: הורמון האדרנלין הוא הורמון הפעילות, ההורמון המעורר ששייך למערכת העצבים ההורמון משפיע על עוררות מערכות רבות בגוף . ריבוי שעות שינה ובנייה נכונה של הזמן לפני השינה יוכלו לעזור לווסת את כמות ורמת ההפרשה של הורמון האדרנלין בגוף. אז מה ניתן לעשות כדי לאפשר שינה טובה לנו המבוגרים? ● סביבה נעימה: ארגנו את חדר השינה שלכם, סדרו אותו, פנו זבל מיותר, החזירו כוסות וצלחות למטבח, קפלו את הבגדים הזרוקים בחדר, החליפו מצעים, טאטאו את הרצפה, נגבו אבק והתייחסו אל החדר כחדר מיוחד. ● חישוב פשוט של הזמן: כמו שאמרנו רוב המבוגרים זקוקים ל 8 שעות שינה. לכל אחד יש את הצורך שלו. היפגשו לחיבוק ואינטימיות בחדר השינה, ואחר – מי שהולך לישון הולך לישון. ● תכננו מראש: תכננו את התנהלות הערב שלכם: o תדאגו לאכול ארוחת ערב – מומלץ במרחק של שעתיים משעת השינה. המטרה היא לאפשר למערכת העיכול לסיים את עבודת העיכול העיקרית עוד טרם הכניסה לשינה ולמנוחה. הימנעו ממזונות מעוררים כגון קופאין (קפה, תה...), שתיה ממותקת (קוקה קולה וכו'), שוקולדים למיניהם, מזון מתובל וכו'. o אחרי האוכל אפשרו לעצמכם זמן פעילות נינוחה לפני השינה: שיחה נעימה, קריאת ספר או פעילות חברתית רגועה. עדיף לא לצפות בטלוויזיה או לגלוש במסכים . ● אפשר להיעזר בעזרים חיצוניים שיתרמו לרוגע: החשיכו את החדר, צרו אוירה רגועה נינוחה ורומנטית. טיפות לבנדר על הכרית (פותח את הנשימה, מחטא ומרגיע), תרגילי מדיטציה או נשימות, יש שנושאים תפילה בעיניים עצומות .. ● מה עושים עם מזדמנת לכם מנוחה באמצע היום? גם בשעות היום כדאי להחשיך את חדר השינה על מנת לדמות לגוף את אווירת הלילה החשוכה והרגועה ולאפשר לעיין מיעוט חשיפה לאור ובכך נגביר את הפרשת המלטונין בשעות האור לצורכי השינה . ● אל תאפשרו כניסה של מסכים לחדר השינה: כל המכשירים האלקטרוניים החל מטלוויזיה, טאבלט, מחשב נייד וכמובן טלפון נייד או קווי. חדר השינה הוא חדר שקט, אינטימי, רגשי ולמסכים אין חלק בו. ● נצלו את הזמן הפנוי, הרגוע והשקט – לפעילות זוגית אינטימית. הורידו הילוך, פנו זמן איכות לעצמכם, לבני זוגכם ולשינה שלכם .כי השינה תורמת לזוגיות, והזוגיות תורמת לשינה. ואל תשכחו את המובן מאליו, מזרן קפיצים או ספוג, ארגונומי ,שיתאים לגוף שלכם. - והכי חשוב:מזרן או מזרון- פולירון! נראה לנו שהכל ידוע.. חשוב גם ליישם! צילום: ניר עצמון, נאוה וינגרטן

 
....
.
 
בילוי
ספרים
צרכנות
ילדים ונוער
תיירות אירוח וטיולים
אופנה
אנשים טובים באמצע הדרך
מבצעים
עצות ולא מהשרוול
מי ומה..מה חדש?