לראות, לשמוע, לטעום, לחוות ולקנות
  מה למה
מה למה
יום ד', א’ בסיון תשפ”א
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
שוב חג.. מודאגת? אל דאגה.. אחרי החג מגיע..איך נחזור לשגרת אכילה? עצות מאת רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה לחברת סטארקיסט
20:43 (24/04/19) נאוה וינגרטן
תגיות: סטרקיסט, איך חוזרים לשגרת אכילה אחרי החג, אכילה מאוזנת ובריאה אחרי פסח, רותי אבירי

הבעיה התחילה עוד באמצע החג ..חשבנו שהחג הוא בעיה שכשיסתיים, נטפל בה. בפועל ,החשיבה הבריאה יותר לאמץ היא לראות גם בחג חלק משגרת החיים שחוזרת לא כל יום אמנם, אבל בהחלט כל כמה חודשים. גם אז כדאי לנסות להקשיב לתחושות הרעב והשובע הטבעיות שלנו ולהשתדל ברב הזמן לאכול אוכל בריא. נכון שיהיו יותר פיתויים ונכון שיהיו יותר מקרים בהם זה לא יתרחש, אבל השאיפה ואופן המחשבה הבריאים כדאי שיישארו זהים, וכך גם קרוב לוודאי החזרה לשגרת החיים בסיומו תהיה פחות קשה. הנה כמה טיפים שיכולים להקל על החזרה לשגרה: החשוב ביותר זה לנסות להקשיב ולחדד יותר את ההקשבה לאכילה לפי הקודים הטבעיים של הרעב והשובע שיתכן שקצת הטשטשו לאור הפיתויים הרבים שעמדו בפנינו בחג. נסו לסמוך על הגוף שיתקן באופן טבעי את "הטעויות" (אם היו לו כאלה) שעשה ויחזור למקום בו הוא חש נח ונינוח. נסו לחזור לשגרת כל הפעילויות המוכרות לכם מלפני החופשה. החזרה לעבודה כבר תעשה חלק מזה באופן טבעי וזה יגרור גם חזרה לשיגרת הפעילות והרגלי האכילה כמו גם סוגי המזון, גודל המנות וכמויות הפיתויים שהיו טרום החג. אל תשכחו את ארוחות הביניים. יש להם חשיבות גדולה בשמירה עלינו לא להגיע רעבים מידיי לארוחה הבאה ולאכול בה יותר מידיי. כריך בריא מלחם מלא עם טונה או גבינה וירק, יוגורט עם פרי או שייק פירות מרענן יכולים לשרת מצוין את המטרה. חזרו מהר ככל שתוכלו לשעות השינה שאתם רגילים בשגרת עבודה. עייפות גורמת הרבה פעמים לאשליה של רעב וזה עלול לגרום לנו לאכול מעל לצרכי הגוף. לכו לישון בשעות סבירות ותנו לגוף מספיק שעות שינה. אם נשארו בבית שאריות של מאכלים לא בריאים וחטיפים שלא נמצאים בביתכם כשיגרה, מצאו דרך להיפטר מהם: לחלק, להביא לעבודה או פשוט לזרוק.. עם שוקולדים מפוזרים בכל הבית לא תוכלו לנהל חזרה לשיגרה ולהקשבה לתחושות רעב אמיתיות. ולבסוף- נועו! הניעו את הגוף בכל דרך שתגרום הנאה. פעילות מהנה בריאה לא רק לגוף אלא גם לנפש, ונפש בריאה ושמחה חשובה לא פחות למי שרוצה לאכול בריא ולהרגיש טוב! מתכוני טונה עד 400 קלוריות: תבשיל כרוב וטונה מצרכים ל-4 מנות: · קופסת 'טונה סטארקיסט לייט 4% בטעם טבעי' · בצל בגודל בינוני, פרוס לחצאי עיגולים דקים · כרוב בגודל קטן, חתוך לרבעים ופרוס דק · גזר בגודל בינוני, מגורר דק · כף שמן זית · כף פפריקה מתוקה · כף רסק עגבניות · ¼ כפית מלח · ¼ כפית פלפל לבן · 2 עלי דפנה · ½ כוס מים הוראות הכנה: · מטגנים את הבצל בכף שמן זית, עד שמזהיב. · מערבבים בקערה את הבצל המטוגן עם שאר המרכיבים. מומלץ להוסיף את עלי הדפנה לתבנית עצמה, שלא יתפרקו בערבוב. · מעבירים את התערובת לתבנית ומכסים בנייר כסף. · אופים כחצי שעה בחום בינוני. · מסירים את נייר הכסף, מעבירים את התנור למצב גריל ואופים עד להשחמה קלה של הירקות (רבע שעה עד חצי שעה). הערה: מי שאוהב טעם של כרוב - אפשר להכין בלי פפריקה ורסק עגבניות. קציצות טונה אפויות מצרכים ל-10 קציצות: · קופסת 'טונה סטארקיסט לייט 4% עם לימון ופלפל חריף' · 2 בצלים בינוניים קצוצים מטוגנים ב2 כפיות שמן זית · ביצה · 2 כפות שטוחות קטשופ · 5 כפות גדושות פירורי לחם · מלח ופלפל · מעט כמון אופן ההכנה: · מחממים בחום בינוני, מכינים תבנית מרופדת בנייר אפיה משומן. · מערבבים את כל המצרכים ונותנים לתערובות להתגבש כחצי שעה. · יוצרים כדורים מהתערובת ומשטחים אותן. · מניחים את הקציצות על נייר האפייה ואופים כ- 20 דקות בתנור. · הופכים את הקציצות אחרי 10 דקות עד שהקציצות מזהיבות - משחימות מעט. מיני המבורגר טונה מצרכים ל-4 מנות: · 4 קופסאות 'טונה סטארקיסט לייט 4% בטעם טבעי' · 3 פרוסות לחם קל רטובות וסחוטות · 3 ביצים גדולות · 3 שיני שום · בצל גדול · מלח לפי הטעם אופן ההכנה: · מרסקים במעבד מזון את הלחם, השום, הבצל, הביצים והמלח. · מוסיפים את הטונה, ומערבבים היטב. · יוצרים קציצות עגולות בידיים רטובות ומשטחים מעט. · לגריל- מניחים על גריל חם ומשומן את הקציצות. לאפיה בתנור- מניחים בתבנית על נייר אפיה, אופים בחום 180 כ-20 דק’. להגשה- בלחמניות המבורגר מיני ( 30 גרם) או לחמניה קלה או 2 פרוסות לחם קל. · מניחים על הלחמנייה כף כמיונז וקטשופ, עלי חסה שטופים, פרוסות בצל סגול, מלפפון חמוץ פרוס, פרוסות עגבנייה והמבורגר. צילום: סיון טל ציפורין

 
 
בילוי
ספרים
צרכנות
ילדים ונוער
תיירות אירוח וטיולים
אופנה
אנשים טובים באמצע הדרך
מבצעים
עצות ולא מהשרוול
מי ומה..מה חדש?