לראות, לשמוע, לטעום, לחוות ולקנות
  מה למה
מה למה
יום א', ה’ בסיון תשפ”א
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
הסוף לשקיות הפלסטיק ברשת ניצת הדובדבן- לשם צרכנות אקולוגית ולא עקב חובה מבחינת החוק!
20:29 (24/04/19) נאוה וינגרטן
תגיות: ניצת הדובדבן, צרכנות אקולוגית בניצת הדובדבן, חוק השקיות, מהפכת השקיות בניצת הדובדבן

הנהלת רשת ''ניצת הדובדבן'' שהינה הרשת הגדולה בישראל בתחום מזון אורגני ומזון בריא וכוללת 45 סניפים החליטה לבצע מהפכה בתחום השקיות ברשת ולהוציא מהרשת את שקיות הפלסטיק שהנזק הסביבתי שלהן מתחיל בשלב ייצור השקיות ומסתיים בזריקתן לאחר השימוש , כאשר קצב ההתכלות של שקיות הפלסטיק הינו איטי מאוד והטמנתן בקרקע גורמת נזק בלתי הפיך למי התהום ולקרקע ולפליטת גזים וחומרים רעילים הפוגעים בסביבה ובמקומן להציב בקופות שקיות נייר קשיחות בשני גדלים לשימוש הלקוחות. שקיות הנייר יהיו בשני גדלים : בגודל 28 ס''מ/ 29 ס''מ ובגודל של 32 ס''מ/ 26 ס''מ. עלות שקית נייר קשיח תהיה כ-10 אג'. מבדיקה שנערכה ברשת עולה שבשנת 2018 השתמשו ברשת בכ-3 מיליון שקיות פלסטיק ובמקומן יכנסו החל מהשבועות הקרובים באופן הדרגתי כ-3 מיליון שקיות נייר קשיח . חוק השקיות הפחית בכ-50% את צריכת שקיות הפלסטיק ברשתות הקמעונאיות (חיסכון של כ-7,000 טון פלסטיק בשנה) אך רשת ''ניצת הדובדבן'' לא כלולה עפ''י חוק השקיות בקריטריונים כרשת קמעונאית גדולה ולכן צעד זה של רשת ''ניצת הדובדבן'' הוא חלק מה-DNA של הרשת לשמור על הסביבה, לעודד צרכנות אקולוגית ושינוי תפיסתי והתנהגותי בצרכנות. וכך כמו שחושבים בניצת הדובדבן- נחשוב ירוק נגיע רחוק! צילום: יח"צ

 
 
בילוי
ספרים
צרכנות
ילדים ונוער
תיירות אירוח וטיולים
אופנה
אנשים טובים באמצע הדרך
מבצעים
עצות ולא מהשרוול
מי ומה..מה חדש?